Monday, October 20, 2008

POLITIK YANG MENJIJIKKAN

Salam...

Setelah agak lama saya memendam tidak menulis di dalam blog, kini ada sedikit isu yang ingin saya bawakan kepada pembaca sekalian. Pemilihan yang sedang berjalan ketika ini menggambarkan ada beberapa pihak mementingkan diri dan keluarga. Kerana mahu mewarisi kuasa sanggup dibuat dan direnca pelbagai durjana bagi menggagallkan apa jua rancangan merka yang ingin melawan keluarga ini. Memang benar kuasa kepimpinan itu mesti diwarisi tetapi tidak pada keluarga sendiri yang tidak mampu untuk membuat apa-apa perubahan. Ini bukan yang kita harap-harapkan, yang kita harapka mereka yang punyai misi dan visi bagi membawa perubahan yang di inginkan oleh semua pihak.
Pembatalan dan penggantungan adalah habuan yang menanti bagi mereka yang dianggap tidak layak dan menderhaka kepada pemimpin yang mementing perut dan untuk terus kekal berkuasa. Jika perbuatan ini di teruskan dan di amalkan maka kita tunggu dan lihat pada pilihanraya akan datang kerajaan yang sedia ada ini akan berpindah kepada pembangkang yang memang menunggu saat-saat merampas negara ini daripada kerajaan yang sedia ada yang tamakkan kuasa dan mementingkan diri tanpa memikirkan risiko yang akan dihadapi.
Jangan salahkan anak cucu cicit apabila mereka kencingkan kubur-kubur para pemimpin sekarang ini yang tidak mahu membuat perubahan. Nasi kalau jadi bubur masih boleh dimakan tapi kalau dah jadi kerak ,,,, dah la hangit , tak boleh makan pulak tu , kalau di bagi ayam makan kerak di kais-kais tak mahu makan. Ayam pun pandai memilih, tak gitu pembaca sekalian.
Kenapa saya kata politik ini menjijikan, kotor dan sebagainya kerana politik ini lah sebenarnya punca perpecahan sesama kita , sesama bangsa , sesama masyarakat, sesama belia. Mereka ini berbalah kerana ideologo yang berbeza. Apabila ini berlaku soal yang sepatutnya dibincang bersama tentang permasalam negara , permasalahan dadah sebagai musuh negara akan tidak diambil endah kerana lebih mementingkan politik yang sebenarnya punca kemusnahan yang kita tidak sedar.
Pembaca sekalian fikir-fikirkanlah dengan sewajarnya apabila kita membuat pilihan dalam memilih pemimpin. Jika tersalah akan buruk padahnya....
Salam Perjuangan
PEWARIS BANGSA

No comments: