Tuesday, January 5, 2010

CATATAN TAHUN BARU 2010

السلام عليكم ورحمةالله وبركاته

Salam Sejahtera & Salam 1 Malaysia

Sejak dari awal tahun saya belum memulakan sebarang entry dalam blog ni, pg ni semasa kelas pedogogi (kelas ketua jabatan tuan hj jumaat abu bakar) saya tergerak untuk menulis sedikit corat coret dari 1 januari hingg ke hari ini.

Saya tertarik pada malam ambang malam tahun baru , ketika itu saya menghadiri satu forum perdana di dataran peggaram sempena Karnival PEMADAM Unggul Rakyat Sihat yang diadakan selama 10 hari, lama kan, PEMADAM banyak duit la katakan, hmmm yang nak dikatakan bukan banyak duit tapi yang nak diperkatakan ialah bagaimana secara tidak langsung forum yang diadakan itu terpaksa didengar oleh keluarga remaja belia dan orang-orang yang tak sangka nak pergi dataran sangkaannya ada countdown tetapi ada forum ceramah pulak, Saya bersama rakan-rakan yang duduk dikerusi hadapan sambil memerhati gelagat tergelak-gelak melihat gelagat mereka yang agak tak puas hati, Tapi itulah hakikat yang mereka kena dengar dan terima , dah la malam jumaat nak huha huha pulak, tak patut tu. Cara yang baik adalah itu cara yang terbaik hahahahaha tak faham kan, ha fikir lah sendiri......, . Sambil-sambil jamuan selepas forum saya berbisik dengan ustazah hajah zabidah mahadi, saya kata " ha bulan september nanti penuh la hospital yea cikgu bedah", dia mengangguk je, saya sambung lagi " ha ah msti ada bayang2 hitamkan kat muka baby tu" sebab ape saya kata macam tu , suatu ketika cikgu bedah ni pernah cerita kat saya yang mana melalui satu pembcaan satu kitab ada menulis, sape2 yang membuat perhubungan ketika gerhana ada kebarangkalian jika ada hasil anak, anak itu akan berbayang dimukanya, lg satu sape yang "watie" pada malam raya "anak nye terlebih satu jari " ..... ha sejauh mane kebenarannye meh kita tanye sape yang ada ciri2 yang saya tuliskan tu............ , Malam tahun baru tu kan gerhana , jadi sekarang saya ckup bimbang tentang masalah gejala sosial yang melanda........... ha macam mane tu, ha fikirkan la yea.

Selain itu menurut pemerhatian umum tahun 2010 adalah tahun banyak orang sakit mental, apa tak nye, awal tahun suami bunuh isteri dengan serkup selimut dan masukkan dalam almari, kemalangan ngeri bas (bg pemandu2 bas yang mental lah kalau tidak tak kan lah boleh kemalangan sebegitu sekali), semalam sekeluarga mati dibunuh yang mana salah sorang nyer adalah bekas imam.hah x gila tu imam di bunuhnyer, ish3 ngeri ......, haaa sape bace berita harian semalam pasti nampak saya keluar paper,citer aper, bukan citer saya giler sakit mental masuk tampoi, tapi giler glamour jerk , masuk la sikit paper ruangan johor tentang karnival PEMADAM kat dataran penggaram tu beramah mesra dengan wakil YAB Dato' Menteri Besar Johor iaitu YB Dr. Hjh Robia Dato' Hj Kosai semasa melawat tapak pameran.

Apa pun diharapkan agar semuanya berjalan dengan lancar sepanjang tahun 2010 ni.

Maaf lah sape2 yang tak faham baca entry ni sbb apa, saya pun dah mula macam nak gila2kan blog ni ,,, hehehehehehe


Salama Kemaafan


PEWARISBANGSA



Hmmmmm maaf la kalau ada yang ta

No comments: