Sunday, January 31, 2010

HUJUNG MINGGU YANG MEMBOSANKAN

السلام عليكم ورحمتة الله وبركاته

Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia


Hmmmmm dah 2 minggu aku x blik kampung batu pahat, cuma ptg jumaat je balik kejap tu pun sebab ada Mesyuarat , ikut kan malas nak pegi , tp entry td dh citer segala-galanya kan , ha korang pkir la sendiri, aku tak singgah umah pun aku terus singgah rumah cikgu bedah propa2 siap makan malam lagi pastu aku terus balik jb bertemankan fauzi yang taat setia ikut aku kemane aje. sampai jb dalam kul 11 trus mandy2 n on9 tenet YM sampai kul 3 am kot pastu tetido sampai pagi.



SABTU

Aku bangun agak lewat gak dalam kul 10 aku baru sarapan. Lepas sarapan si Fauzi (budak muor) ajak aku pegi giant katanye nak makan ayam golek. Lbh kurang jam 11 lebih aku keluar gi giant tampoi. Mak aiiii sampai kt simpang nak belok ke giant tu jalan pulak sesak (kat tamn perumahan) aku ingat ada kenduri kawen rupanyer THAIPUSAM . lupa plak sabtu thaipusam kan. Kat kawasan giant tu ada kuil ha jadinyer kawasan parking giant tu penuh jer ngan orang2 yang nak g RAYE tu. Dengan kaki aku yang sakit terhencot2 dek kerana kena bisul kat jari kelingking tu, aku jalan dengan lemah gemalai dan lenggang lenggok macam itik pulang petang menuju tempat AYAM GOLEK, huhuhuhuhhu ada citer kenapa si Fauzi ni kemaruk nak makan ayam golek (SEKOR TAW DIA MAKAN SORANG) dah macam hantu raye , lain la aku kalau sekor habis memang padan la dengan badan aku kan. Sesampai je kt situ ayam2 tu tengah digolekkan. Wahhhhh Fauzi rezki kite la dapat ayam baru golek, nk menunggu 10 minit ayam tu baru siap aku g jalan2 dulu cari barang lain. X de mood nk shoping plak aritu dek kerana kaki aku yang sakit. Dah dapat beberapa barang keperluan aku terus g tempat ayam golek tu, perghhhhh bau ayam golek tu wat perut aku berzapin pulak. Kami order sorang satu. Muka abang tu macam tak cayer pulak. Dah siap aku terus gi bayar. Sesampai kat kaunter ada pulak minah yang tak tau tutup alur dengan muka yang ketat tengah membebel knp baju yang dia beli tu tak dilipat . Hey minah nampak sangat ko tak reti lipat baju dan ko tak pernah beli baju. Ko hengat orang kat kaunter tu bibik ko ker. Kalau ko nak cantek baju kau tu kau lipat la sendiri. Kalau aku aku jawap senang aje " ADA AKU KESAH BAJU KAU RENYOK TAK LIPAT". hehehehhee mesti trus blah minah2 tu.


Ayam Golek yang sangat sedap

Keluar je pintu giant tu ada plak stall jual cendol, si fauzi beli jagus cup tu yang aku tetibe plak tukar tak nak beli cendol aku tukar beli ais blend durian belanda. Okey la bley tahan dh nak hbis tetiba aku tertelan biji macam bubur cha cha tu, hade pulak mende tu dalam ais tu. Sblum sampai kolej aku singgah BBU bli air mineral yang 20 sen seliter tu berbotol2 dah siap terus balik.

Sampai bilik aku tengok si fauzi dah siap melapah ayam dia , hahahahahahaaa aku pun aper lg, ltak barang trus capai pinggan then melapah sama ayam golek tu (yang aku punye la). fuhhhhh nikmat sangat...... lepas siap makan aku sambung bkak tenet. tenet2 la. YM sekarang jadi kegilaan aku hmmmmm x fham btul lah. bleh plak aku terjebak dengan YM ni.

Malam aku tak kuar kemane2 duk bilik jer bertenet2 sampai kul 2 am.







AHAD





hmmmmm aku bangun cam bese , pastu aku jalan2 kat town yg agak sunyi pagi2 minggu ni pastu gi sarapan dkt2 makam diraja sebelah hotel thistle. Pastu aku blik jap amik baju2 kotor aku g hantar doby. Blik dh nak tengahari aku trus beli makan tengahari kat cafe. Sampai blik aku sambung tenet balik. YM, update blog yang kena maki hamun dengan aku tu kan , ha padan muka ko layak la kena sumpah seranah aku. lepas zohor aku tido jap bangun nak asar makan jap, bleh plak aku terlupa makan dek sebab tenet ni.



Hahhhhhh sangat boringkan ngadap laptop jer hjung minggu ni, niat hati asalnyer hjung mggu ni nak g kota tinggi nak mandi air terjun tapi tak kesampaian pulak nak mandy air terjun. ape pun kna happy jangan stress yea.



k daaaaaa kte jmpe entry akan datang.




Muahhhhhhhhhhhhhh




PEWARISBANGSA

3 comments:

zedmagel said...

Salam Syahputra,

Rindu lama tak jumpa awak, sedapnya cendol dan ayam golek muar tu..apa tak singgah bp bagi kita orang sikit. Bisul kat kaki dah baik ke? Pegi le cari ubat-ubat bisul kat farmasi, mudah-mudahan cepat sembuh.

Terima kasih singgah di blog saya. Tu ari nak komen kat blog awak tapi tak dapat masuk le..ari ni baru boleh login.

Syah_Putra said...

Wasalam,

Ye la Hj Zed lama x jmpe, masa hj pegi haji pun kawan x tgk hj, blik pun x sempat2 nak tgk hj sampai dh masuk bulan safar. heheheheheee kteorg x sggah bppun terus balik kampus. hmmmm bisul ni x pecah2 lagi, nak cucuk tkut pulak , tgk la nnti kt farmasi kot2 ada jodoh ubatnyer.


hehehehehe segmen bahasa tu boleh dikembangkan nnti pupus bahasa tu, bdak2 akan datang x taw plak akan bahasa tu nanti

zedmagel said...

Salam Syahputera,

Ada Tag dan soalan untuk anda di laman saya, saya minta awak jawab sebelum orang lain mendahuluinya.