Saturday, January 30, 2010

MESYUARAT SERANG MENYERANG NAIB PENGERUSI 1 PEMADAM DAERAH BATU PAHAT


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia

Hari jumaat lepas satu mesyuarat jawatankuasa PEMADAM telah diadakan. Itulah Mesyuarat kali pertama saya hadir setelah saya dipilih oleh perwakilan untuk jawatan NAIB PENGERUSI 1 PEMADAM DAERAH BATU PAHAT. Hahhhh macam tak percayakan saya dipilih untuk jawatan no 3 selepas pengerusi daerah (Pegawai Daerah). Sepatutnye jawatan tu untuk orang-orang tua jerk, tetiba orang muda belia ni yang dapat jawatan tu, makanya dh tentulah ada macam-macam hal rasa tak puas hati kan . ADA AKU KESAHHHHH DENGAN RASA TAK PUAS HATI KAU TU....... boleh jalan ek kalau kau berangan nak suruh aku letak jawatan atas asbab aku rapat dengan AADK. Selidik dulu sebelum nak serang, ni senjata keris nak lawan bom nuklear belum ape-ape tentulah kau dah hancur dulu. ADA PAHAMMMMM.



dah la kau buat sangkak dengan PEMADAM anjur konon karnival PEMADAM UNGGUL RAKYAT SIHAT , aku rasa kau kena tukar nama karnival tu kalau kau nak buat akan datang dengan nama baru PEMADAM UNGGUL RAKYAT JAHANAM, yelah kau nak buat karnival gah2 pastu kau tipu rakyat dengan hadiah pertandingan merapu kau yang tak kemane tu. Eh pikir la dulu sebelum nak buat, kaji habis-habisan sebelum nak gerak , ni tak kau main terjah jerk, tu yang kau tergolek kt tengah jalan tu, lepas tu nak salah2kan orang lain tak betul, ADA AKU KESAHHHHHH, tu tugas kau, kau yang nak buat program gah2 tu ko la yang buat semuanya walau pun kau ada event manegement KATANYEEEE yang tak semane tu, lebih elok lagi program aku dengan AADK walaupun setengah hari GAHHHHHH TAW ....... ADA AKU KESAHHHHH ko punye program 10 hari tapi banyak sangkaknyer. Program baru satu dah nak berlagak , lepas tu aku punye program ada 12 ko sakit hati, ADA AKU KESAH DENGAN SAKIT HATI KAU YANG KUAT PROPAAAAAAA TU. Mulut kau dalam mesyuarat ke luar mesyuarat ker sama jer macam tak belajar law / protokol atau bahasa kampung UNDANG2 / Ucapan hormat . Ni bahasa LAPTOP jadi aku kau puaka celake ape2 ke belh guna kat cni, yelah ko kan tak taw guna laptop taw propaaaa jerk mulut mengalahkan puaka niyang rapek.




Apa pun aku ucap terima kasih la pada tok usop penghulu mukim peserai yang bagi teguran pasal biro aku kena banyak turun ke mukim2. Insya Allah aku akan cuba wat yang terbaik. ni masalah negara. masalah adakah tercapai sasaran negara bebas dadah 2015. Yang kau kerja nye nak kritik kerja orang kau , kerja kau orang malas nak kritik sebab nanti kau jawab kritikan tu dengan teguran PONTIANAK SUNDAL MALAM. hah memang tak kan orang kritik ko sebab nanti kau akan MENGILAI mengalahkan pontianak tu.


Pontianak ni pun kalah dengan mulut ko yang PUAKA tu


Hahhhh buat pengerusi biro penerbitan dan buletin bagus la cara kau tu nak wat pemplet tentang PEMADAM nak cerita tentang PEMADAM bagi rumah ke rumah dalam daerah batu pahat. TU SUME NAK MENGHABISKAN DUIT PEMADAM. heh sekaranagkan dah ada FACEBOOK, TWITTER, FREINDSTER, MYSPACE, BLOG WHATEVER LAAAAAHHHHHHHH itu lebih mudah dan menjimatkan , duit yang ko nak photostat pemplet tu ko bleh wat SHOPINGGG kat THAILAND atau cari sesuatu kat DANOK. OPPPSSSSS hmmm x taw la plak kan kalu kau pun tak taw nak guna TENET aka LAPTOP kate si puaka tu kan. X pe2 aku sebagai PENGERUSI BIRO LATIHAN akan tolong kerja2 kau tu, buka susah pun kan, register wt name dan dah boleh siar maklumat. Laman2 sosial lebih terkenal dan sering dilayari oleh golongan muda belia remaja. Yang tua pun ade siap ada group lagi kan tok wahit kan . glamor tok wahit and the gang, tabek springgg la tok wahit.... ha kalau ko tak pandai ko pegi belajar dengan tok wahit kalau ko tak nak belajar dengan aku, kot aku ni garang sangat kan mulut jahat sngat kan , ha ko pegi belajar dengan tok wahit.


HAAAAAAAHHHHHHHHHHHH Lepas tu korang dah penat kerje kan haaa boleh la ko habis kan duit PEMADAM yang ada 30 ribu hengget kot tu untuk g LAWATAN SAMBIL BELAJAR YANG DIPROPAKAN SETIAUSAHA KATANYE BUKAN G BELAJAR PUN G JALAN2 SHOPING kat maner HATYAI THAILAND WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO kelas ko nak belajar ape kat sane, ha LU PIKIR LA SENDIRI BEBBBBBBBB. NGERIIIIIII ada lebih baik duit yang ko nak belanja kan g tempat yang tak berfaedah tu ko wat program yang berfaedah untuk rakyat. aku anggap tu sume SUBAHAT so sblum ape2 aku tarik diri dulu , dah la subahat korang nak taw peginyer bile HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HARI MAULIDURRASUL , ishhhhhhhhhhhhhhhhh MENGERIKAN, takutttttttttt YA ALLAH AMPUNKAN LAH DOSA2 AKU DAN DOSA ORANG YANG NAK PEGI TU, JANGAN TERBALIK BAS SUDAH. esok nyer berita utama "SEBUAH BAS TERGOLEK YANG BERISI AJK PEMADAM BATU PAHAT DALAM PERJALAN KE HATYAI THAILAND" oooooooooooooohhhhhhhhh tidak ...... Jangan sampai rakyat membenci PEMADAM, moto dan cantek "DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT" korang terbalik kan pulak " DARI RAKYAT UNTUK AJK PEMADAM MELANCONG KE THAILAND" .

Lawatan Sambil Belajar aka SHOPING DALAM SAMPAN


Masalah tak selesai


ha takat tu je lah cerita nyer , MESYUARAT SERANG MENYERANG NAIB 1.

Ha kepada orang2 yang berkenaan , jangan berangan nak suruh aku letak jawatan atas asbab faktor aku muda aku baik dengan AADK aku banyak program, hey ingat yea PERWAKILAN PEMADAM yang pilih aku taw dalam mesyuarat . Perlawanan 1 lawan 1 .lawan dengan PENGHULU KANAN BATU PAHAT , tetiba PENGHULU TU KALAH, nasib tak kuar paper taw kalau tak ishhhhh malu yer , "PENGHULU KANAN BATU PAHAT KALAH DALAM PEMILIHAN JAWATAN NAIB PENGERUSI 1 DENGAN SEORANG BUDAK MUDA YANG BERUMUR 24 TAHUN". hahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kalau pemikiran korang tetap dengan orang tua jer yang boleh pegang jawatan jawab yer esok kau mati KUBUR KAU ANAK CUCU KAU KENCINGKAN SAMPAI BANJIR. ADA PAHAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMM, tapi aku rasa ko x pham kot sebab ko mgkin x baca blog ni kan,,,, hahahahahahahaaa ko tguu je la kalau2 ada radio karat yang terbaca dan dia tenet dengan kelajuan yang tak terkira kat kau. dan lepas tu dalam mesyuarat nani ko serang aku balik,,, tu je la modal ko kannnnnn.

Dah la takat tu jer. penat plak jari aku ary ni nak naip cerita ni.......

ADA KOMEN TINGGALKAN JER KAT BAWAH TUUUUU jangan serang pulak dalan mesyuarat. korang yang baca blog ni sume terpelejar da pandai kan dan ada adab sopan, so ape pun aku mintak maaf la atas bahasa aku yang tak berapa elok dalam entry ni.

K Terima kasih

PEWARIS BANGSA

2 comments:

zedmagel said...

Salam Syahputera,

Pertama tahniah di ucapkan kerana dilantik oleh lembaga mesyuarat sebagai Naib 1 PEMADAM Daerah Batu Pahat mengalahkan senior yang popular itu. Diharapkan kepimpinan PEMADAM Daerah akan lebih cemerlang di bawah kepimpinan tuan.

Rakan-rakan PEMADAM tuan pun saya rasa tahu akan blog bro ni. Rakan saya Bro Kuntong pun awak kaitkan di N3 ini. He..he...

Nampak hangat mesyuarat PEMADAM kali ni. Isu panas karnival terus diperbualkan, he..he.. saya hanya memerhati kerana kami dari luar.

Tahniah bro, semoga berjaya...

Syah_Putra said...

Wsalam

Terima kasih la atas ucapan tahniah tu hj zed. Saya pun x sgka menang dalam pemilihan tu, ye la budak muda kan tapi dah Allah tetapkan rezqinye ada maka dapat lah jawatan yang tak bergaji yang direbutkan ramai orang yang tak puas hati.

heheheheheee saje kaitkan pak kuntong, pak kuntongkan galmor kt bp,

haah memang hangat mcm2 isu, sampai nak dbwa ke SPRM.

ishh3 kawan x campor tu hal pengerusi program la ngan setiausaha 22 tahun yg tak reti2 ltak jawatan tu.

pe pun tq ye hj zed bg komen kt blog kawan