Wednesday, August 6, 2008

UGUTAN & POLITIK WANG

Salam,

Beberapa maklumat yang saya terima sepanjang malam tadi melalui rakan - rakan yang prihatin amat mengejutkan saya.Setiap ketua kampung dan ketua cawangan yang memberi undi kepada ketua bahagian akan menerima RM 10K dalam bentuk projek dan pemuda pula akan menerima RM 5000. Sangat lumayan apabila mendengarnya. Tetapi terfikirkah kita akan musibah yang akan melanda. Kalau tidak pada waktu sekarang mungkin pada masa hadapan. Ugutan demi ugutan di berikan bagi memastikan undi diberikan pada si ketua itu. Sebagai ahli yang bertanggungjawab untuk tidak melihat parti yang kita sayangi itu dikafankan dan talkinkan kelak kita harus melakukan suatu perubahan yang saya rasa agak drastik. Jika di dalam bidang agama kita akan mendengar perkataan TAJDID (perubahan), begitu juga di dalam politik kita harus melakukan tajdid. Yang paling peting tepuk dada tanya IMAN, kalau kita tepuk dada tanya selera...... tentulah selera akan jawab RM 10K ....... RM 5000 rosak iman kita di buatnya.
Hati saya tidak begitu senang apabila cerita politik wang ini di ceritakan kepada saya. Saya tidak mahu mewarisi bangsa yang penuh dengan anasir - anasir yang tidak sihat, kalau tidak sihat tentulah perkembangan bangsa itu akan terbantut dan menyebabkan bangsa akan lemah dan hancur. Siapa yang mahu melihat bangsa nya di hina, siapa yang mahu melihat bangsa nya dipijak-pijak oleh bangsa lain. Jawapannya ada pada anda semua.
Mengelak perpecahan , mengekalkan perpaduan di dalam parti itu hanya cakap-cakap untuk menyenangkan ahli sahaja tetapi hakikat yang dapat di liat ada suatu perkara lain yang berlaku. 1ok dn 5000 kepada ketua cawangan dan pemuda di pihak wanita pula tidak kurang hebatnya , tawaran jawatan tertinggi kononnya mahu diberikan . Ini semua boleh menyebabkan ahli dan juga rakyat bertambah muak dengan perlakuan ini. Cukup-cukuplah kita tidak dapat 2/3di di dalam parlimen jangan pula nanti kerajaan yang sedia ada ini akan bertukar menjadi pembangkang.
Ingatlah walau apa pun yang kita lakukan TEPUK DADA TANYA IMAN

No comments: